Digi Lab

Najczęściej zadawane pytania na temat naszej firmy i prowadzonych przez nas działań upowszechniających

FAQ - nasza firma i działania upowszechniające

Na tej stronie znajdziesz odpowiedzi na pytania, które słyszymy z ust naszych klientów najczęściej. Jeżeli chcesz spytać nas o coś innego, zachęcamy do bezpośredniego kontaktu! 

Czym jest upowszechnianie?

Według słownika języka polskiego PWN “upowszechniać” znaczy “uczynić coś popularnym, ogólnie stosowanym”. W nomenklaturze projektów publicznych za terminem “upowszechnianie” nie kryje się więc nic innego jak działania komunikacyjne i promocyjne. Posługując się terminologią rynkową, można więc powiedzieć, że chodzi po prostu o marketing.

Kiedy rozpocząć działania upowszechniające i promocyjne?

Jeżeli realizujesz działania projektowe, możesz mieć ograniczone pole manewru w zakresie swobodnego planowania harmonogramu działań upowszechniających i promocyjnych. Podstawowa zasada jest jednak prosta: o ile dysponujesz już "produktem", masz co promować, to z komunikacją powinieneś ruszyć jak najszybciej. Każda sytuacja, każdy projekt i każdy "produkt" jest natomiast inny i wymaga indywidualnego podejścia. Jeśli nie wiesz, kiedy ruszyć z działaniami upowszechniającymi i potrzebujesz porady ekspertów - zachęcamy do kontaktu.

Jak powstała firma Digi Lab?

Firma Digi Lab powstała w odpowiedzi na wyraźne zapotrzebowanie rynku. Pracując przez lata zarówno przy obsłudze komunikacyjnej podmiotów publicznych, jak i w prywatnych firmach stawiających na nowoczesne narzędzia marketingowe, zauważyliśmy jak bardzo te dwa światy są od siebie odległe, jeśli chodzi o podejście do obszaru marketingu i promocji. Chcemy je ze sobą połączyć i wprowadzić nową jakość w upowszechnianiu projektów publicznych, orientując się w swoich działaniach na najnowocześniejsze światowe standardy marketingowe. 

Jakie macie doświadczenie?

 Tym co wyróżnia nas spośród naszej konkurencji jest fakt, że pracowaliśmy zarówno po stronie agencyjnej oraz w dużych prywatnych podmiotach, jak i po stronie "budżetówki", prowadząc działania komunikacyjne i upowszechniające realizowane w ramach projektów unijnych. W skład naszego zespołu wchodzą eksperci specjalizujący się w takich dziedzinach digital marketingu, jak SEO, pozycjonowanie witryn, szeroko pojęty content, media społecznościowe, marketing efektywnościowy, budowa stron internetowych i aplikacji oraz realizacja webinarów i transmisji live.

Na jakiej zasadzie przypisujecie specjalistów do konkretnych projektów?

Na przydział pracowników do obsługi konkretnego projektu wpływ mają przede wszystkim dwa czynniki: skala projektu oraz zakres świadczonych przez nas usług. Na pokładzie posiadamy specjalistów w każdej dziedzinie digital marketingu, dlatego możesz być pewien, że przy obsłudze kampanii na Facebooku będzie pracował ekspert od marketingu efektywnościowego, a przy budowie sklepu internetowego - web designer. Dodatkowo, gwarantujemy, że na poziomie managerskim każdy projekt będzie spinać jedna, konkretna osoba, która odpowiadać będzie także za kontakt z Tobą - naszym klientem. 

Czy Digi Lab współpracuje z podwykonawcami?

Niestety, powszechnie spotykaną na rynku praktyką agencyjną jest zlecanie po cichu wykonania części prac podwykonawcom. Nie jesteśmy jedną z tych agencji. Posiadamy odpowiednie zaplecze kompetencyjne, żeby samemu realizować wszystkie działania upowszechniające i promocyjne z naszej oferty. Nie oznacza to, że nigdy nie korzystamy z usług podwykonawców. Jeżeli konkretny projekt wymaga umiejętności, którymi nie dysponujemy - np. w zakresie pogłębionych testów UX czy realizacji różnego rodzaju materiałów wideo - możemy skorzystać z pomocy zaprzyjaźnionych specjalistów z innych firm. Ale zawsze robimy to transparentnie, nie ukrywając niczego przed klientem. 

Co to znaczy, że rozliczacie się za efekt?

To znaczy, że płacisz za konkretne efekty. W ramach przyjętego budżetu mediowego realizujemy konkretną liczbę wyświetleń reklamy, kliknięć w linka czy obejrzeń filmu i następnie z tego się z Tobą rozliczamy. W ten sposób planujemy, realizujemy i raportujemy kampanie reklamowe na Facebooku, YouTubie i Google Ads.

Z jakich narzędzi korzystacie?

Dobór narzędzi zależy od budżetu i zakresu realizowanych działań upowszechniających. Po inne narzędzia sięgniemy, realizując zlecenie na roczne pozycjonowanie witryny z budżetem rzędu 1000 zł miesięcznie, a po inne, jeśli musimy przeprowadzić dwutygodniową kampanię displayową z budżetem na poziomie 20 000 zł. Przykładowe narzędzia, z których korzystamy znajdziesz w zakładce "Jak działamy?".

Czym jest SEO?

SEO, czyli Search Engine Optimization, to ogół działań optymalizacyjnych służących wypozycjonowaniu witryny internetowej, tak aby wyświetlała się w wynikach wyszukiwania na jak największą liczbę fraz kluczowych i na jak najlepszych pozycjach. W dużym skrócie głównymi obszarami działań SEO jest optymalizacja treści na stronie pod kątem fraz kluczowych, pozyskiwanie wartościowych linków i optymalizacja techniczna witryny. SEO to klucz do zwiększenia widoczności Twojej witryny w internecie, dlatego nie należy go zaniedbywać. 

Czym jest SEM?

SEM, czyli Search Engine Marketing, to termin o nieco szerszym znaczeniu niż SEO. Obejmuje nie tylko organiczne działania służące wypozycjonowaniu witryny na jak najlepsze pozycje w wynikach wyszukiwania Google, ale także płatne kampanie reklamowe, będące swego rodzaju drogą na skróty... Reklama Google Ads, bo o niej mowa, pozwala na wyświetlanie linków sponsorowanych na samej górze wyników wyszukiwania. Co istotne, reklama sprzedawana jest w formacie PPC, co oznacza, że nie płacisz za wyświetlenie jej użytkownikowi, tylko za kliknięcia. 

Na czym polega content marketing?

Content marketing, czyli marketing treści, to nieustannie zyskująca na popularności strategia marketingowa, która polega na tworzeniu oraz dystrybucji atrakcyjnych, angażujących treści. Działania te mogą służyć zwiększeniu rozpoznawalności firmy lub produktu, zbudowaniu trwałej relacji z odbiorcami lub nakłonieniu ich do konkretnego działania.  Zakres działań wchodzących w skład content marketingu jest bardzo szeroki i obejmuje m.in. wysyłkę newsletterów, publikację treści na blogu, prowadzenie mediów społecznościowych, zakup artykułów sponsorowanych, produkcję infografik, infografik lub materiałów wideo.

Czym jest marketing efektywnościowy?

Marketing efektywnościowy to model reklamy internetowej, który pozwala na optymalizowanie działań pod osiągnięcie konkretnych efektów - np. uzyskanie określonej liczby klików, reakcji lub zapisów na newsletter. W ten sposób rozliczane są m.in. kampanie w sieci reklamowej Google i na Facebooku. Głównymi zaletami marketingu efektywnościowego są mierzalność, klarowność wydatków oraz możliwość dobrego poznania grupy docelowej i zidentyfikowanie na jaki przekaz jest ona najbardziej receptywna. 

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?